drumuri

Cele mai periculoase drumuri din lume care iti taie respiratia

Oricine a calatorit cu un roller coaster cel putin odata stie expresia “de a avea sufletul la gura”. Cu toate acestea, este putin probabil ca acest divertisment sa poata fi comparat cu autostrazile construite la o altitudine de cativa kilometri deasupra unui abis, intr-un desert izolat, deasupra apei sau chiar sub ea.

Va invitam sa calatoriti prin cele mai inimaginabile drumuri din lume, care umbresc chiar si cele mai tari plimbari.

Guoliang Tunnel, China

Tunelul Guoliang are o lungime de 1,2 km (0,75 mi) si a fost construit printr-o zona montana care duce la satul cu acelasi nume. In anii ’70, locuitorii satului au facut acest tunel si “ferestrele” in el insisi folosind doar unelte de mana. Latimea tunelului este de aproximativ 4 m (13 ft), deci soferii trebuie sa fie foarte atenti.

tunnel china

Maeklong Railway Market, Thailanda

La prima vedere, piata Maeklong seamana cu sute de alte piete thailandeze … dar numai pana cand auzi fluierul trenului care trece prin standuri de piata. Vanzatorii isi dau bunurile departe si isi strang corturile in cateva secunde, facand loc trenului care se deplaseaza cu o viteza de aproximativ 15 km / h.

tailanda

Yungas Road, Bolivia

Linia Yungas conecteaza orasele boliviene La Paz si Coroico. Descendent de la o inaltime de 3.300 la 360 m (2 mi pana la 1.181 ft) deasupra nivelului marii, formeaza o serie de bucle. In ciuda faptului ca drumul este foarte ingust, chiar si camioanele reusesc sa treaca unul langa celalalt.

nolivia2

Eyre Highway, Australia

Privind aceasta autostrada, cu greu va puteti imagina ca este intr-adevar periculoasa. Cu toate acestea, numarul accidentelor pe acest segment de autostrada australiana de 1.600 km (994 mi), construit departe de localitati, este cu adevarat ridicat. Motivul este destul de simplu: peisajele sunt atat de monotone incat soferii adorm la volan.

australia

Calea “Nasul diavolului”, Ecuador

Calea “Nasul diavolului” este construita pe stanca cu acelasi nume la o altitudine de 800 m (2.624 ft). Pana de curand, turistilor le era permis sa se plimbe pe acoperisurile vagoanelor care circulau aici, dar astazi este interzis.

ecuador

Podul feroviar Pamban, India

Podul Pamban conecteaza partea continentala a Indiei cu insula cu acelasi nume. In 1964, podul a fost distrus de vanturile puternice ale stramtorii Palk. De aceea acum, cand viteza vantului depaseste 55 km / h, trenurile primesc un semnal special de avertizare cu privire la pericolul posibil.

pamban

Autostrada Karakoram, Pakistan – China

Cu o lungime de 1.300 km (807.7 mi), autostrada Karakoram este considerata cea mai mare autostrada internationala din lume. Una dintre sectiunile sale trece la o altitudine mai mare de 4.600 m (15.091 ft). Vara pe ploaie musonica, o spala adesea si provoaca alunecari de teren. In timpul iernii, autostrada este inchisa din cauza conditiilor meteorologice si avalantelor posibile.

pakistan china

Pasage du Gois, Franta

Acest pasaj aparent comun leaga insula Noirmoutier de Franta continentala. Cu toate acestea, in timpul mareelor, este complet acoperit cu un strat de apa de 4 m (13 ft) si este disponibil pentru soferi doar de doua ori pe zi.

france

Autostrada Leh-Manali, India

Autostrada Leh-Manali trece prin mai multe pasaje de munte inalte, situate la o altitudine de 4 pana la 5 km (13,123 pana la 16,404 ft). Drumul este extrem de ingust, dar acest lucru nu impiedica conducatorii locali sa faca zoom la viteze mari.

india

Tianmen Road Road, China

Un drum care are o lungime de 11 km (99 km), cu 99 de curbe, duce la varful Muntelui Tianmen, unde se afla templul budist. In unele sectiuni, distanta dintre doua curbe este mai mica de 200 m (656 ft), deci soferii trebuie sa fie foarte atenti.

china

Drum prin Salar de Uyuni, Bolivia

Autostrada care trece prin uscatul Salar de Uyuni este situata la o altitudine de 3.650 m (11.811 ft) deasupra nivelului marii. Peisajele locale sunt atat de neobisnuite incat este usor sa te ratacesti in ele, iar telefoanele mobile sunt in mare parte inutile. Chiar daca este sigur sa mergeti aici cu un grup de turnee, este mai bine sa evitati sa mergeti pe cont propriu, mai ales ca noaptea scade temperatura la -30 ° C (-22 ° F).

bolivia

Drum prin Canionul Skippers, Noua Zeelanda

Numeroase gauri si stanci, coborari abrupte, curbe bruste, poduri de suspensie si ingustari ale drumului sunt departe de toate surprizele care se ascund la trecerea prin Canionul Skippers. Agentiile locale de inchiriere de masini nu ofera nici macar asigurari pentru cei care vor sa cucereasca acest traseu.

new zeeland

Autostrada James W. Dalton, Alaska, Statele Unite ale Americii

Doar 175 km (108,7 mi) din aceasta autostrada de 666 km (413,8 mi) sunt acoperite cu bitum, restul drumului trebuie condus pe pietris. Exista doar 3 asezari, 3 statii de alimentare cu combustibil si doar 1 centru medical de-a lungul autostrazii. Politia locala verifica prezenta a tot ceea ce este necesar pentru supravietuire in conditiile dificile din Alaska pentru toti cei care intra pe acest traseu.

usa

“Train to the Clouds” Argentina

In timpul calatoriei feroviare de 217 kilometri, trenul trece prin 21 de tuneluri, 42 de poduri si viaducte, 2 spirale si 2 zig-uri. Numele sau romantic a fost dat drumului datorita altitudinii pe care se afla unele dintre segmentele sale: uneori este atat de mare incat trenurile trec direct prin nori.

argentin

Pasul Stelvio, Italia

Pasul Stelvio, situat in Italia, la 2500 de metri, este cea mai inalta trecatoare montana pavata din Alpii Rasariteni, si al doilea cel mai inalta din Alpi, putin sub Col de l’Iseran. Unele drumuri arata mult mai periculos decat sunt cu adevarat. Drumul urca aproape doi kilometri si, cu doar o bariera de beton scazuta intre tine si muntele abrupt, este mai bine sa nu te uiti in jos. O viteza prea mare pe unul dintre cele 60 de colturi de 180 de grade ale drumului ar putea declansa dezastru.

Stelvio-Pass

Jalalabad-Kabul Road, Afganistan

Multe drumuri au fost numite “cele mai periculoase”, dar 65 km de autostradă de la Jalalabad până la Kabul are mai multe revendicări decât majoritatea, prin teritoriul talibanilor. Dar nu este amenințarea cu insurgența care face ca autostrada să fie atât de periculoasă. Este o combinație a benzilor înguste, care urcă până la 600 de metri prin defileul Kabul, cu șoferii afgani nesăbuțiți care încearcă să depășească camioanele de transport greu încărcate cu marfă.

afganistan

Leave a Reply